S orientací na webu města pomáhá umělá inteligence
„Dobrý den, můžu poradit?“ Okénko s tímto dotazem a komiksovou bublinou je nově součástí webových stránek města. Jedná se o chytrý chatbot na bázi generativní umělé inteligence. Dokáže kdykoliv pomoci při řešení životní situace, vyhledat konkrétní informace z webu či úřední desky, nebo třeba navést občana na správný odbor úřadu.
Pro webové stránky obcí a měst je typické velké množství dat a informací, ve kterých se lidé ne vždy rychle a správně orientují. Chatbot je v tomto směru znamenitým parťákem – je totiž schopen v řádu jednotek sekund odpovědět na jakoukoliv problematiku obsaženou na stránkách města. Při zpracovávání odpovědi přitom prohledává i veškeré přílohy v nejrůznějších formátech (pdf, docx,…).
„Dostupné možnosti řešení jsme delší dobu sledovali. Někteří chatboti pracují s předdefinovanými scénáři a na konkrétnější či sofistikovanější dotazy tak mnohdy neznají odpověď. Tessa, jak se nová virtuální pomocnice na webu města jmenuje, je velmi intuitivní, poradí si dokonce i s překlepy nebo třeba s angličtinou,“ vysvětluje tajemník Městského úřadu Kyjov Filip Zdražil. Od novinky si vedení města slibuje další zlepšení komunikace mezi občany a úřadem.
„Věříme, že Tessa má sílu šetřit čas i našim zaměstnancům – díky rychlým a přesným odpovědím totiž může odpadnout nemalá část dotazů směřovaných přímo na úředníky,“ doplňuje Zdražil a dodává, že jen pracovnice podatelny úřadu denně odbaví v průměru deset dotazů denně.
Chatbot je dalším krokem na cestě k digitalizaci státní správy a agend, které město Kyjov svým klientům poskytuje.