ZDŠ Komenského
Mnoho faktorů svědčí o tom, že v tomto
kalendářním roce 1976 měla Základní škola na Komenského ulici řadu úspěchů.
Ať už je to hodnocení školního roku 1975/76 nebo první pololetí školního roku
1976/77, možno jako klad zaznamenat vzájemnou součinnost učitelů, školní družiny,
pionýrské organizace, Socialistického svazu mládeže a sdružení rodičů a přátel
školy.
Projevuje se to pochopitelně jak na školské, tak i mimoškolské
činnosti žactva školy. V těchto podmínkách se dobře pracuje 38člennému
pedagogickému sboru pod vedením ředitele Základní devítileté školy soudruha
Floriána Jakubíčka. K jejich práci se druží úspěšná činnost čtyř
soudružek vychovatelek a pracovnic výchovného zařízení.
Prospěch, sociální složení žactva
Školní rok 1975/76 ukončuje 219 žáků
s vyznamenáním. Z toho počtu je 128 žáků z dělnických a rolnických
rodin. Ze 24 přihlášených žáků je na střední školu přijato 9 žáků. Na
další studijní obory je přihlášeno 51 žáků, z nich přijato 44 a na učební
obor s maturitou je přijato 7 žáků.
Ve školním roce 1976/77 navštěvuje školu 871 žáků. Učí se ve
27 třídách se stejným počtem třídních učitelů. Podle dosahovaných výsledků je
nejobtížnějším předmětem výuky jazyk český s průměrnou známkou 2,5.
Mimoškolská výchova
Z mimoškolské výchovy je úspěšná účast na kulturním, politickém a sportovním životě ve městě. Zvlášť chvályhodnou je účast na akcích pořádaných Sborem pro občanské záležitosti při MěNV. Jsou to besedy se starými opuštěnými občany, vítání dětí do života apod. Dále je to účast na kulturních soutěžích v Domě kultury ROH.
Účast sportovní
Dvě žákyně byly vybrány pro účast na
vrcholovém sportu košíkové. Tři do předolympijského výběru pro Moskvu. Škola
udržuje družební styky se žáky škol ve Zvolenu ve Slovenské socialistické
republice. V rámci proletářského internacionalismu si 186 žáků dopisuje se
žáky škol v Sovětském svazu.
Ve druhém až sedmém postupném ročníku je z 594 žáků
přihlášeno do náboženské výuky 47, to je 7,9 % žáků. Ve školním roce 1976/77
je zahájena výuka matematiky s použitím metody “množin”.