ZDŠ Komenského


    Mnoho faktorů svědčí o tom, že v tomto kalendářním roce 1976 měla Základní škola na Komenského ulici řadu úspěchů. Ať už je to hodnocení školního roku 1975/76 nebo první pololetí školního roku 1976/77, možno jako klad zaznamenat vzájemnou součinnost učitelů, školní družiny, pionýrské organizace, Socialistického svazu mládeže a sdružení rodičů a přátel školy.
    Projevuje se to pochopitelně jak na školské, tak i mimoškolské činnosti žactva školy. V těchto podmínkách se dobře pracuje 38člennému pedagogickému sboru pod vedením ředitele Základní devítileté školy soudruha Floriána Jakubíčka. K jejich práci se druží úspěšná činnost čtyř soudružek vychovatelek a pracovnic výchovného zařízení.

Prospěch, sociální složení žactva

    Školní rok 1975/76 ukončuje 219 žáků s vyznamenáním. Z toho počtu je 128 žáků z dělnických a rolnických rodin. Ze 24 přihlášených žáků je na střední školu přijato 9 žáků. Na další studijní obory je přihlášeno 51 žáků, z nich přijato 44 a na učební obor s maturitou je přijato 7 žáků.
    Ve školním roce 1976/77 navštěvuje školu 871 žáků. Učí se ve 27 třídách se stejným počtem třídních učitelů. Podle dosahovaných výsledků je nejobtížnějším předmětem výuky jazyk český s průměrnou známkou 2,5.

Mimoškolská výchova

    Z mimoškolské výchovy je úspěšná účast na kulturním, politickém a sportovním životě ve městě. Zvlášť chvályhodnou je účast na akcích pořádaných Sborem pro občanské záležitosti při MěNV. Jsou to besedy se starými opuštěnými občany, vítání dětí do života apod. Dále je to účast na kulturních soutěžích v Domě kultury ROH.

Účast sportovní

    Dvě žákyně byly vybrány pro účast na vrcholovém sportu košíkové. Tři do předolympijského výběru pro Moskvu. Škola udržuje družební styky se žáky škol ve Zvolenu ve Slovenské socialistické republice. V rámci proletářského internacionalismu si 186 žáků dopisuje se žáky škol v Sovětském svazu.
    Ve druhém až sedmém postupném ročníku je z 594 žáků přihlášeno do náboženské výuky 47, to je 7,9 % žáků. Ve školním roce 1976/77 je zahájena výuka matematiky s použitím metody “množin”.


pokračuj