Železniční stanice


    Vlak a železniční doprava osobní i nákladní, to jsou tepny života naší republiky. Práce železničářů je nepřetržitá. Svátek nebo všední den, ve dne v noci, v zimě, v létě za vedra i nepohody, práce na železnici se nezastaví. Loňský rok 1987 měli železničáři v Kyjově svátek, slavili za účasti stranických funkcionářů a pracovníků ministerstva dopravy 100leté výročí zahájení dopravy po kolejích na trati Brno – Kyjov.
    V roce 1988 bylo vypraveno ze stanice Kyjov průměrně za den 8 nákladních souprav, přes stanici procházelo 28 vlaků a svoji cestu zde končilo 8 souprav. V osobní dopravě to bylo 14 vlaků výchozích, projíždělo 31 a ve stanici končilo denně 13 vlaků. Nakládka ve stanici Kyjov činila za den 657 tun, za rok to bylo 239.869 tun. Ve vozových jednotkách činil denní průměr 57, za celý rok 20.895 vozových jednotek.
    Chceme-li podat celkový obraz činnosti pracovníků v modrých uniformách, nemůžeme se vyhnout přehledům s čísly. Tak například vyloženo bylo ve stanici za den 1.202 tuny, za rok 1988 438.973 tun, ve vozových jednotkách činila za den 60 vozových jednotek, za rok 22.070 vozových jednotek.
    Co se týká osobní dopravy, to lze opět vyjádřit jen čísly. V letošním roce bylo v Kyjově za den prodáno 697 jízdenek, za rok to bylo 253.352 ks jízdenek. Denní tržba v průměru za den činila 5.957 korun, za rok 2.174.884 Kčs. Tržba z přepravy zboží za rok vykázala 22.221.562 Kčs. Celková tržba železniční stanice Kyjov za rok 1988 činila 64.139.670 Kčs.
    Trvalým jevem železniční stanice v Kyjově je nedostatek pracovníků. Z plánovaných 93 pracovníků je 80, takže do plného stavu chybí 13 pracovníků. Náčelníkem železniční stanice Kyjov je Jan Procházka.


pokračuj